Cazurile de malpraxis, rezolvate cu ajutorul mediatorilor

Pacienţii nemulţumiţi de prestaţia medicilor nu se vor mai putea adresa direct instanţelor de judecată.

Începând cu această lună, Legea Sănătăţii obligă atât pacientul, cât şi medicul acuzat de malpraxis, să treacă pe la mediator, în vederea rezolvării pe cale amiabilă a conflictului.

Avocaţii cred că rezolvarea în sălile de judecată a cazurilor de malpraxis se datorează faptului că oamenii nu sunt deocamdată informaţi cu privire la procesul medierii.

„În primul rând există o lipsă de comunicare între pacient şi medic. Ceea ce noi încercăm în procedura medierii este să acoperim tocmai această lipsă de comunicare. De multe ori pacienţii acuză medicii că nu stau de vorbă cu ei, că nu le transmit informaţiile pe care sunt obligaţi să le transmită”, a declarat avocatul Laura Elena Pop-Chiorean.

Medicii consideră importantă medierea pentru rezolvarea într-un timp mai scurt a cazurilor de malpraxis.

„Medierea ar aduce beneficii de ambele părţi, în sensul în care fiecare parte îşi recunoaşte scopul pentru care a decis să acţioneze în modul respectiv, să acuze partea adversă”, spune şi dr. Dorina Duma, director executiv al Direcţiei de Sănătate Publică Cluj.

O altă noutate adusă de Legea Sănătăţii constă în faptul că despăgubirile vor fi acordate sub forma unor sume agreate de medic, asigurator şi pacient.